tiden i Karlskrona


Hello,
Nu har jag bytt blogg igen, ska försöka att uppdatera lite mer nu så släkten får reda på lite mer saker jag ha för mig där nere i Karlskrona.

Nu helgen är jag i alla fall hemma, flyger tillbaka imorgon redan. Åkte på en dunder förskylning och feber nu, bunkrat upp med massa gotta inför kvällen. Ska dimpa ner i ett varmt bad snart och behandla min misshandlade kropp. Försöka få någon ordning på mina slitna fötter.

Veckan som gått har vi precis avslutat projekt "försvara", hade examation och klarade allt det. (thank god)
Vi var ute i fält, alltså sov ute i tält 3 dygn. Ogillas skarpt hos Nadja, dock vet jag försäkert nu att jag valt rätt när jag sökte inriktning Marinen. Befinner mig heldre på en varm båt än ute i skogen..

Vi har fått inta eldställningar i våra skyddvärn och fått skjutit med skarp amminution i mörker, det var riktigt skojigt. Fått provat på att vara inne i en tårgaskammare (självklart med mask). Intressant, hade lite hår som låg i kläm så det läckte lite, men det stacks bara och sved en stund sedan var det över!

Det största + under detta projekt var att få kasta handgrant. Det var rikigt roligt, fick kasta en skarp granat och sedan kasta sig i skydd. Det vart en rikigt smäll :) very cool!

mer bilder finns på ansiktsboken!

 

 





Kommentarer
Postat av: Farmor

krya på dig,och lycka till min soldat!Kram!

2011-03-19 @ 18:55:00
Postat av: Mammi

Uppdatera ofta - så himla skoj att följa dig gumman. Nu tänkte jag att vi skall åka och "göra" Birsta innan vi käkar & jag skjutsar dig till flyget <3

2011-03-20 @ 10:44:49
Postat av: Pappa

Vad bra skriv mycke kram

2011-03-21 @ 16:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0